fredag 3 juli 2015

Hotell Urologen

Då var vi här igen, semestertider. Detta eviga tjat om vad man ska göra efter midsommar, den stora tävlingen i de olika sociala klasserna. Min storasyster ska t ex åka utomlands igen, min lillasyster åker väl till Gotland och min mamma och pappa är på en land-och-rike resa med husvagnen. Så vad ska jag då hitta på?
Alternativen var många och besluten var desto fler, men efter mycket velande och tjat så bestämde jag mig till slut för att boka in på hotell Ordtopeden som är som en spa-anläggning i Uppsala.
Det var på tisdag som jag bestämde mig för att boka deras specialtransport, ni vet den där gul/gröna chevan men signalljus på taket. Ja, redan här så fick jag en bra känsla, dom har så hög prioritet för att deras klienter inte ska slösa semestertid på att stå still i trafiken, och inte nog med det, det är endast första klass som finns i transporterna, Här så fick jag känslan av att åka privatjet och alla mina drömmar om att vara en rockstjärna gick i uppfyllelse. Jag var den enda passageraren och jag hade en person med mig vars enda arbetsuppgift gick ut på att se till att jag hade det bra. Helt otroligt, men detta vara bara början på semestern. Resan tog bara en timme innan vi var framme, jag sade farväl och önskade en god dag till mina färdkamrater och kom fram till incheckningen.
Här kom problemet, jag såg fram emot en snabb incheckning på Hotell Ortopeden som jag sett fram emo men dom var fullbokade. Detta stod det minsann inget om i broschyren så jag var nära att ta ett ordentligt snack med min semesterplanerare när det kom en trevlig värvare från det konkurrerande hotellet mittemot, nämligen Hotell Urologen.
Lite skeptisk så följde jag med den trevliga damen till lobbyn där två andra trevliga flickor hälsade mig vänligt välkommen.
Snabbt och effektivt så fick jag ett rum och nästan direkt så kom min roomservice, kaffe, svart, ja tack, smörgås, ja tack, ost, skinka, paprika, tackar tackar.
Det hela gick så snabbt så jag hann knappt reagera på att jag var ombytt till en vit harmonisk spa-morgonrock och låg i en mjuk säng. Livet kunde knappt vara bättre.

Men men, hittills så är det många hotell som kommer upp i den här klassen, så låt mig nu förklara vad som verkligen skiljer detta fantastiska spa från andra hotell.
Det är skillnad på service och en verklig service-mentalitet, Hotell Urologen tillhör den senare kategorin.
Istället för att ha en telefon som man måste lyfta och beställa saker med så trycker man här bara på en knapp, då dyker personalen upp och tar emot din beställning personligen,mycket trevligare än ett telefonsamtal.
Det serveras kaffe på sängen, mat i sängen och t om lugnande medel i sängen. Och om man verkligen känner för att slappa och ta det lugnt så får man hjälp med att tvätta sig själv också, jag skojar inte, dom kör en in i duschen och hjälper dig med allt.
Hotell Urologen får The Hilton, Ritz och de andra så kallade 5-stjärniga hotellen att framstå som vandrarhem med självbetjäning.
Sen så vill jag passa på att nämna personalen, Proffsiga, trevliga, tillmötesgående och tjusiga, alltid med ett leende kommer de och hjälper dig med vad du nu än behöver.
Det enda som är negativt är deras underhållningprogram har en lång kö. Jag ställde mig i kö för en avskild utflykt i med en Dok Tor. Detta är som en liknande spa-upplevelse då man blir sövd i några timmar och Dok Torn får dig att må som aldrig förr när du vaknar. Väldigt exotiskt tänkte jag och ville självklart testa detta. Här kom problemet, Hotell Urologen och de andra Hotellen inom semesterorten Akademiska har en ägare som heter Rege-Ringen. Denna Ringa består utav personer som inte semestrar inom Sverige så de tycker inte att det behövs fler Dok Tores här. Samt att jag anlände under semestertider då det är högtryck och nästan fullbokat överallt.

Men trots att det är fullbokat här och att personalen är underbemannad så gör de ett fantastiskt jobb med att hålla mig nöjd, alltid smått påverkad men jag behöver inte hämta min rusdryck själv, de kommer med den så fort jag trycker på den magiska knappen, ett system som alla hotell borde ta efter.

Hit kan jag absolut åka igen.

Sensmoralen i denna historia :"Snopp-läkare/sköterskor är bättre än andra läkare/sköterskor."

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Haha! Underbart! Det hör gjorde min kväll!!

    SvaraRadera