måndag 19 oktober 2009

Då var man hemma igen

Sådär, då har man besökt det berömda Amerika, San Francisco för att vara exakt. Och det var intressant på många plan, t ex att alla kvinnor var feta eller fula som stryk, inte ens tjejerna som jobbar på hooters var speciellt snygga eller hade stora bröst (vilket är deras affärsidé). Fast den största idén i hela San Francisco är iaf höga backar, jag är nästan säker på att jag har gått på alla och jag hatar dom. Speciellt när man går upp för en hög jävla backe, så kommer det en gammal kinesisk tant på 300 år med en matkasse i vardera hand och går om en. Det suger. 

Fast en bra sak var att alla serverade öl, det dåliga var att dom hade inte så många goda ölsorter.


Den största menyn på McDonald´s var inte så stor heller, det var bara läsken som var stor, allt annat var som här hemma. 

Pannkakorna var bara äckliga, tjocka, svampigt sega dränkta i lönnsirap. Inte någon höjdare direkt.

Det däremot som var en höjdare var Road dinern, Loris. Helt klart asball, god mat och trevlig personal. 

Golden Gate var inte så märkvärdig som jag trodde den skulle vara, det visade sig att dom har en likadan bra som är dubbelt så stor, och tyvärr så hamnade Golden Gate lite i skuggan av Bay Bridge. 

Alcatraz var så tufft så det är svårt att beskriva, helt klart skithäftigt.

En annan sak som jag tyckte var lite rolig, det var att Barack Obama var i San Francisco för att titta på President Cup i golf. Så dag såg man honmo klart och tydligt på 100 meters håll bakom en massa gakkna amerikanare som var tårögda av glädje. Och samma kväll så satt man på White Horse (bästa puben i hela SF) och snackade skit med en proffessor då en medelålders svart man slår sig ner. Det visade sig att han jobbade åt presidenten (på ganska låg nivå iofs), men han hade träffat Obama flera gånger och tyckte inte om honom. 

Hur som helst så kommer jag åka tillbaka så snart som jag har sparat ihop en massa pengar.

På det hela stora så har jag haft en trevlig vistelse därborta. Och vadet fortgår utan incidenter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar