onsdag 28 oktober 2009

Kassorna på Coop.

Idag var jag och storhandlade, mat, papper, tvättmedel och andra förnödigheter som kan tänkas att vara bra att införskaffa innan man super upp hela lönen.

Hur som hwelst så står jag och funderar på vilken av de 4 kassorna jag ska välja, det är en kö men lite minde folk i, men med desto större kundvagnar, och 3 köer med ganska mycket folk med små korgar. Så när jag står där och funderar på vilken kö som kan tänkas gå fortast, kvantitet eller kvalitet så slår det mig, som om himlen uppenbarade sig och jag såg ett mönster.

Den kassa som går snabbast är den som kassörskan sitter och stirrar mer på klockan än kunderna eller varorna. Den kassörskan verkade ha hemlängtan eller en allvarlig släng av diarré. Oavsett anledning så ville hon inte vara där, så hon jobbade på utav helvete för att komma undan.


Så gott folk, vill ni snabba på, välj inte kassa efter kön, välj efter kassörska. Stressad är snabb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar