tisdag 20 juli 2010

Rånförsök

jaha, inte nog med att man är gammal, så pass gammal att jag tycks ha glömt bort att jag har en blogg att skriva i.
Men på grund av vissa eldsjälar som följer denna blogg så har jag ni blivit påmind om mitt ansvar gentemot världen att sprida skumma åsikter och ge en inblick i mitt liv. (Tack Johannes).

Hur som helst, idag så var jag ledig från jobbet, så jag tänkte fira detta genom att gå till gymmet och lyfta lite vikter, nu när jag ändå slipper bära tunga saker uppför trappor.
Så efter ett ganska massivt ryggpass så går jag på min väg hemåt och pratar i telefonen med en kompis så kommer det fram en liten lirare, och hojtar att han ska ha min mobiltelefon.
Jag tittar på honom och bedömmer om han är allvarlig eller inte. nog såg han allvarlig ut, men hans kroppshållning verkade lite för osäker och han såg lite för fånig ut, så jag skrattade och bad han dra åt helvete.
Med detta sagt så drar den lilla fjanten upp en liten kniv och säger en gång till att han ska ha min mobil. Den här gången så tog jag honom på allvar, och eftersom att han har dragit kniv så finns det ingen anledning till att vara snäll på honom, han har lagt en ganska hög ribba i hur han tycker att vi ska behandla varandra. Så jag lägger på och stoppar telefonen i fickan, tittar på honom och flinar med orden "Nu vet du vart den är, kom och ta den om du vill ha den". Väldigt omoget och barnsligt, men jag blev så jävla arg så jag kunde inte behärska mig.

Den lilla pajasen gjorde någonting som skulle likna ett utfall, men eftersom att jag nu hade kört rygg och lite armar så var jag inte så alert som jag borde vara så gjorde jag en mindre missbedömning som slutade i att när jag skulle ta tag i hans handled så lyckades han skära mig i armen innan jag fick tag i hans handled. Men min vänstra hand runt hans högra så hade jag nu min högernäve spänd och fri. Det knytnävsslaget kommer att gå till historien.
Efter att ha hört ett otäckt ljud från hans käke, vet inte om den gick av eller ur led, så ramlade han till marken.
Alla som har varit i slagsmål vet att efter den första smällen så kommer det en adrenalinrusning, det gjorde det även nu, så jag slet till runt hans handled och vrålade om han fortfarande ville ha min mbil, då blev han blöt i byxan. *Skrattar*
Sen gjorde något jag inte är stolt över, men jag skulle förmodligen göra det igen, jag gav han två sparkar i njurarna innan jag gick därifrån. Mest för att om jag hade stannat så finns risken att jag hade slagit ihjäl honom. Min tatuering är nu trasig, så jag får vänta på att det läker innan jag får fylla i den igen, jävligt jobbigt.

Men det jobbigaste är att om jag skulle gå till polisen så finns risken att jag åker på misshandel eftersom att jag sparkade honom när han inte längre var ett hot. Jävligt jobbigt.

Men det känns bra att veta att man inte har lagt av sig totalt. haha

ett ärr till i samlingen.

5 kommentarer:

  1. Precis, det var onödigt att sparka honom i njurarna, din lille Thomas! Men skönt att du inser att det vara övervåld. Gillar dig för det! Och öht!

    SvaraRadera
  2. Näe, fanns inget som liknade övervåld, i ditt sätt att säga ifrån.

    Håller på dig, killen :)

    SvaraRadera
  3. Viva los Rosa ninja, no mercy for the liten skitkille med gangstertendenser, synd bara att din gaddning gick sönder, annars tycker jag att du tog i för lite.

    Tycker inte om människor som ska råna o hålla på o fjanta sig, bra jobbat av dig...

    The coach

    SvaraRadera
  4. Nyfiken på om han fortfarande är sugen på att råna folk...

    SvaraRadera
  5. Dax o uppdatera blogen.
    Eller är det så att det inte händer nåt....... eller väldigt mycket i ditt liv?

    SvaraRadera