söndag 14 februari 2010

Svininfluensan

Fan vad jag älskar att ha rätt.

Somliga kanske minns hela den hysteriska vågen som svepte över världen i höstas när vi alla skulle dö en hemsk och plågsam död av svininfluensan och vi var alla tvungna att ta sprutor som skulle förhindra denna plågsamma död.

Själv så hävdade jag att den inte var så farlig som alla medier påstod, svininfluensan var ungefär lika dödlig som en vanlig influensa, eller mördarbin. Visst, det dör några varje år av olika sjukdomar, men det är vanligt och inte några som helst anledningar till att bli hysterisk.

Nu tänker jag på när jag och mitt ex skulle resa till San Fransisco i början på Oktober och jag vägrade att vaccinera mig, hon var skitarg över det för att om jag skulle få den hemska svininfluensan så skulle det vara kört. Men jag höll fast vid att hela skiten bara var överdrivet för att samhället behöver något att vara rädda för. I samma sekund som människor slutar att vara rädda så börjar de fungera som sansade och vettiga individer och då spricker allt.

Nu så sitter jag, fullt frisk, utan otäcka sympton på dödliga sjukdomar, utan att ha tagit ett skumt vaccin som var framproducerat på nolltid utan korrekta tester. Så till er som faktiskt tog vaccinet. HAHA!

Det enda jobbiga är att de som faktiskt var korkade nog att gå på det gamla "om ni inte tar en spruta så kommer ni att dö"-knepet är förmodligen för dumma för att inse att de har blivigt blåsta, så jag kommer inte att kunna få en njutbar seger, jag får helt enkelt trösta mig med vetskapen att jag inte lyckades bli lurad av media.


nu ska jag njuta lite mer. sov gott era drönare.

3 kommentarer:

  1. Grissjukan pfft.
    Rädsla är ju ett av de riktigt bra sätten att kontrollera människor.
    Det andra är respekt men vem orkar bygga upp något sådant.

    SvaraRadera
  2. hahaha men va det någon som vart förvånad att inte halva jordens befolkning dog i baconhostan? Men men... tuning in for more updates :p

    SvaraRadera