måndag 10 maj 2010

Saker att göra när man har tråkigt.

Då var det så att jag lyckades med bedriften att överanstränga mig lite för mycket under ett träningspass så att ett muskelfäste i ryggslutet gick sönder.
Det direkta resultatet av detta är att mitt arsle är konstant ömt och jag går som att jag har skitit på mig.. alternativt som en höggravid kvinna.
Hur som helst så skulle jag ha börjat jobba förra veckan, men med tanke på skadorna så är det inte riktigt lämpligt att göra det så jag får istället sitta hemma och ha tråkigt... och jag tycker inte om att ha tråkigt, så jag roar mig.

Det började på sjukhuset redan, att jag roade mig. för alla som har suttit i väntrummet på en akutmottagning vet hur tråkigt det är, men det behöver inte vara helt olidligt, det finns ganska roliga saker att göra där också.
Det första man kan göra är att se till att man får morfintabletter, då kommer man undan med allt man gör för läkarna och systrarna antar att det är morfinet som talar.
Här kommer min 5 topp lista på saker att göra när man sitter i väntrummet på ett sjukhus.


5* Fotografera allt som händer.
4* Dra så många raggrepliker du kan.
3* Kommentera högljutt hur fula alla i väntrummet är.
2* Försöka genera läkaren som undersöker dig.
1* Stjäl utrustning och bygg saker av det.

Det blir ganska roligt till slut. Nä, dags för fler tabeletter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar