måndag 17 maj 2010

Vilken helg...

Då har man haft en väldans händelserik helg....

Det började med att jag skulle åka och jobba som Entrévärd i fredags, lungt tänkte jag. då får man lite pengar som man kan spendera på saker man inte behöver, underbart.
Men när man kommer till jobbet så möter man en förvånad chef som är nyfiken på varför man kommer så långt innan banden dyker upp. tydligen så skulle jag inte jobba. Roligt värre.
Svagt irriterad över att ha åkt till Stockholm i onödan så sätter jag mig i bilen och åker hem igen.
När jag är ungefär 200 meter hemifrån så blir jag drastiskt medveten om varför jag inte tycker om nya bilar... De säger till när något är fel så man kan oroa sig över det i onödan. Den irriterande lampan till batteriet börjar lysa!
Min svaga irritation tilltar i drastiska proportioner och jag tänker, SKIT SAMMA! Morgondagens problem och går hem och lägger mig istället.

Lördag: Jag vaknar en aning försent och kommer genast på att jag skulle ta en fika med Mirja som kommer ned och hälsar på från Sundsvall, kastar mig in i dushen och tar på mig kläder, där upptäcker jag att jag kört ifrån min plånbok. KUKEN!
Mirjas pojkvän Sebbe var iaf en väldans sympatisk herre och bjöd mig på en kopp kaffe efter att ha skrockat lite åt mitt dilemma så det löste sig.
men mitt under vår fika så ringer telefonen och jag blir drastiskt medveten om att jag har förträngt hela helgens planering. Jag skulle ha dragit till västerås och supit med en kompis och sedan skulle jag ha hämtat några kompisar i skulltuna på söndagen för att köra dom till Stockholm.
Hur fan skulle jag lösa det här?
Jag var tvungen att fixa bilen. Kollade runt lite i bilen och upptäcker att det är ett spännhjul till generator remmen som gått åt helvete. lördag och ingen plånbok, kan bli jobbigt.

Hur som helst så är Panzar en snäll herre så han rekomenderar en bra dos Tequila mot min växande ilska och vi super oss fulla. Bob lyckas fixa till så jag får låna en bil till söndagen och jag åker till Skulltuna för att hämta upp ett gäng svettiga skogsmullar på väg hem från ett lajv.

Där hörde jag den förmodligen roligaste kommentaren under hela helgen.
en av gerrarna kommer ut från en baja-maja och med en brutal stolthet i rösten så kläcker han ur sig "Jag har kissat sönder en bajskorv"

Sen var nivån på humorn lagd under hemfärden som tog ca 5 timmar. alla skulle tudligen hem just när vi hade tänkt att göra samma sak.

Kommer efter mycket om och men hem, lämnar tillbaka bilen och är fortfarande sjukt irriterad över att min bil har pajjat. sätter sig vid datorn och blir raggad på av en väldigt söt tjej som är 10 år yngre....
HA! Än finns det mojo i den gamla gubben. haha

tack och ut för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar