lördag 1 maj 2010

En kväll som vakt!

Sådär.. då har man stått som Entrévärd en kväll, och på valborg av alla dagar att bli introducerad på. Jag har mina fördomar mot hela vaktstyrkan i Sverige. Mest pga stöddiga vakter som mest verkar njuta av makten att neka folk inträde. Visst det kanske finns sådana, men jävlar vad jag hatar människor.

Till att börja med så var det sjukt lugnt hela kvällen, t om de civila poliserna undrade vart allt folk var någonstans. Men de som var ute de visste minsann hur de skulle bete sig...
nä, nu var jag lite ironisk.

För första gången så träffade jag en grupp med civila poliser som var riktigt trevliga, de skämtade till och med med mig flera gånger. Och en var även inte helt emot lite oskyldigt flirtande.

Men dessa brudar som går fram och raggar på vakterna??? Allvarligt, det hade väl varit mer ok om de snygga tjejerna som var trevliga som hade raggat på en, men inte!
Det är alltid de dryga, fula och korkade brudarna som kommer fram och berättar hur stor och stark man är...

Och det här ska jag då göra alla fredagar framöver. Jag kommer snart att bli en sådan där vakt som njuter av att neka inträde.
Dags att köpa lite ryss-femmor.

1 kommentar:

  1. De snygga, trevliga tjejerna vet att vakterna ändå inte får lämna sina poster, så det är bara onödigt att lägga krut på er när det finns lättare byten där inne ;)

    SvaraRadera