tisdag 18 oktober 2011

Jag behöver en BGN!

Trots det faktum att det bryter lite mot mitt förakt gentemot Hip Hop och Rap så måste jag tyvärr erkänna att de har en väldigt viktig poäng.
De har skaffat sig en bakgrundsneger, ni vet förmodligen vad det är.
Den stora "artisten" säger något som anses vara häftigt och genast så hoppar det fram en lite mindre viktig neger och säger YEAH! YEAH! bakom honom. Som för att betona hur viktigt det som den stora artisten just var.

Nu har det blivit som så att jag skulle vilja ha en egen bakgrundsneger. Och jag är lite konfunderad över detta, är det så att jag måste börja lyssna på dålig musik eller kan jag konvertera en liten bakgrundssmurf till metal?

Däremot så har alla dessa "artister" inte riktigt förstått potentialen med att ha en BGN (BakGrundsNeger). Visst så är det säkert häftigt att prata om sin stora bil och sitt dyra hus med en BGN som står bakom och håller med.
Men jag skulle vilja dra det steget längre, jag skulle vilja ha en i mitt civila liv.

Det skulle vara så mycket roligare att gå på Ica och köpa mat. När man står och ska betala så ber man om en dosa snus också och fram hoppar en lite BGN och skriker YEAH YEAH!
När man ber någon på jobbet att hålla käften.. samma sak.

När man rent teoretiskt ligger på sjukhuset och sjunger "Sveriges poliser är ett gäng grisar", då skulle det vara så mycket roligare med en lite BGN.

Så om någon nu vet vart man hittar en BakGrundsNeger så hojta till, jag har kollat på arbetsförmedlingen men utan resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar