onsdag 23 december 2009

Julhandel och folkmord

Hurra för mig, jag är nu en av de få som verkar ha överlevt julhandeln med min förstånd i behåll, jag skojar inte, folk blir galna i julhandeln.
Idag så var jag som resten av Sverige och köpte julklappar till familjen, och jag hatar det, (inte familjen alltså utan julstressen).
Det får mig i vanlig ordning att ifrågasätta hur människor är funtade när det kommer till att slåss med varandra för att få tag på den sista rekomenderade julklappen.
Själv så struntade jag i att gå in i affärer med för mycket folk, jag gick in på Forum-gallerian i uppsala men gick därifrån efter 5 minuter. Hellre låter jag mina kära familjemedlemmar vara utan julklappar än att gå in och slåss på liv och död med arga mammor som andvänder sina barnvagnar som vapen, ilskna tanter mer rullatorer som verkar sikta på mina hälsenor, griniga gubbar med dragväskor som verkar få nån ytterst sjuk njutning att stanna precis framför mig för att stå och prata med nån annan gammal farbror som placerat sin käpp på ett strategiskt sätt för att reta upp alla som försöker passera.
Så till alla ni som jobbar i affärerna jag besökte idag, jag förstår er, om ni spontant tar fram en kalashnikov och skjuter ner alla som komer in i eran affär så komer jag demonstrera för att få er friade, för ni är mina hjältar. Hur står ni ut? Vad har ni för knep för att inte skalla av näsbenet när någon kommer och ffrågar "jag köpte en väckarklocka förra året, men jag minns inte vad den hette, har ni den kvar?" Tro det eller ej, men det hände faktiskt, jag har till och med addat henne på facebook, för hon verkar vara en sådan som varkligen hatar julen och tvekar inte för att låta alla andra lida.
Finns det någon som tycker det är mysigt med julen? kan vi inte avskaffa den en gång för alla, budskapet har ändå gått förlorat, vi borde byta ut julen mot någon rolig högtid istället, som min födelsedag istället. Det är iaf en dag som är värd att fira.

Så en sista julklapp till er alla, jag har fått godkänt av ettt revligt bokförlag, dom kommer att ge ut min bok, det är min present till er.¨
God jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar