tisdag 15 december 2009

Snöfall

Nu snöar det ute, det har det gjort ett tag nu, det börjar t om nli vitt på vägar och tak. 

Men det är klart som fan att det inte kan vara hamoniskt vit och vackert ute utan att nåt jävelskap kommer med på köpet. I det här fallet handlar det om Stockholmare. Missförstå mig rätt, jag vill inte sitta som en semi-same uppe i gällivare och klaga på allt om Stockholm, jag älskar staden. Men i samma sekund som det kommer snö så får dom panik av någon anledning.

Men det jag hatar mest är dom lama ursäkterna som man hör efter att dom har blåst in i en cementsugga i 90 kilometer i timmen med sin nya BMW. 

"Jag var inte beredd på att det skulle vara så halt", "Jag har inte hunnit bytt till vinterdäck" och min absoluta favorit "Vägverket har inte saltat ordentligt".

Men era förbannade folhems onanister, det är i mitten på december, det SKA vara kallt o halt då, det ÄR LAG på att sätta på vinterdäcken till den första December och om Vägverket inte saltar så får du väl för fan andvända hjärnan och inte köra så jävla fort då. 

Men icke, för två centimeter lappmögel sätter igång nån magisk process i deras snökänsliga huvuden och förvandlar deras spegelbild till Arri Vattanen som tvingar dom att drifta och bete sig som rallyförare i alla rondeller. 

Fan va irriterande det är.

1 kommentar:

  1. du får börja att gräva ner minor eller liknannde i snöhögar, det skulle säket sakta ner dom lite iaf... det är tydligen något som aldrig försvinner, barnsligheten att halka runt på is, men dom blir livsfarliga i bilar. Gumman har oxå fallit för det, men det va inget jätte chockande. Hon är en jättebra förare men barnslig :P

    SvaraRadera