torsdag 31 december 2009

Nyår... vad fan e det?

Jag kommer inte ens försöka näämna hälften av alla fester jag blivigt bjuden på till denna natt, för det är för många.
Varenda person jag känner (nästan) verkar ha drabbats av någon läskig form av hysteri där det är ett tvång på att supa sig i småbiter, krypa fram till en ramp laddad med raketer och där smälla av sig fingrarna. Allvarligt, vad fan lider ni av?
Till och med den mest o-festigaste person jag känner frågade om jag kände till en fest för att hon ville verkligen supa järnet.
Nyårsafton är det datum då kalenern slår om till ett nytt år, det är inte mer än så, varför är det ett socialt tvång på att man måste partaja, så nära julafton då man redan har spenderat sina pengar på julklappar och julmat, sen måste man en vecka senare smälla av fyrverkerier och raketer, ha en jävla massa sprit och göra sig till.
Nä, återigen så vaknar den lilla rebellen som lever nånstans i njurtrakten på mig och jag flyr fältet. Ikväll ska jag stänga av telefonen, sitta nykter och titta på film o käka vanlig jävla husmanskost.

Och till alla ni som slavar under fåniga traditioner, gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar