tisdag 16 mars 2010

Dagen D är nu här.

Det är fan lagen om alla saker jävlighet.
Igår så släpptes min bok "manligt" och jag var glad som en lärka, för jag har nu spenderat en jäva massa tid och energi på att skriva en bok som mer eller mindre går ut på att reta hela manligheten efter regler som jag själv har satt så at jag kan leva upp till det hela.
Men idag, bara för att jag trodde att jag var säker, invaggad i en falsk känsla av trygghet så gick jag och flickvännen och handlade......

..jag hatar mig själv för det här...

Jag gick bakom med sänkt huvud och bara tittade på när hon plockade vad som skulle inhandlas.
Jag har förvandlats till en "Kategori 3" över en natt. ångest och misär.
Ni som har läst boken har nu all rätt att reta mig för detta.

Men jag upptäckte att jag har en väldigt sympatiskt flicka när det kom till kritan, eftersom hon insåg det fasansfulla öde som väntade mig om jag tappade all min manliga frihet så köpte hon öl åt mig så att jag nu kan sitta och skriva lite på datorn medans hon lagar mat åt mig.
Räddad i sista sekund.

Men det rolilga med dagen är att jag har nu efter en månads innehav av en tråkig volvo v40 kombi med en tråkig gdi motor, bytt den mot en Saab 93:a med 260 hk full turbo.
helt klart värt det, lite dyrare men mycket roligare.

nu fick jag förrätten serverad. tack för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar