tisdag 6 april 2010

jaha...

Jaha, då sitter man här igen. Det var ett tag sedan man skrev nånting och jag unrdrar vad det beror på.
nu har jag iofs haft ganska mycket att göra, varit upp i norrland och hälsat på familjen, bråkat med bilen, börjat ränna på ett gym som en annan pajas.
vilket tar mig till dagens fundering. Nu när jag äntligen har ryckt upp mig och faktiskt tagit tag i min annars så dåliga självdiciplin och börjat löpträna för att få upp flåset, lyfta skrot för att bli stor och stark samt börjat tänka på vad jag stoppar i mig för att bli av med tjock-magen så verkar alla annan diciplin försvinna.
Det verkar nästan som att man bara har en viss grad av ämnet och man förbränner den på olika krävande saker. Diska = 2 poäng, gymmet = 5 poäng ...jag ni fattar min tanke
men kan man öka sin dos med självdiciplin rent allmännt, så att man har mer poäng att göra av med?
Ungefär som att gå upp en level i World of Warcraft, man får mer Stamina. och i så fall, hur gör man för att levla. jag funderade på att låta nån stackars hemmafru power-levla mig som bara fan i nån månad, men jag vet inte om man får tillräcklig med XP om man själv är låglevlad.


En annan tanke är en fundering som jag fick idag på väg hem från gymmet. jag stannade på macken för att köpa lite mjölk ihop med en kvinnlig bekant och hon behövde köpa tamponger. hon visste inte om hon hade tillräckligt med pengar på kortet eller inte. så jag erbjöd mig att betala dom utifall det inte skulle räcka. men blicken jag fick från damen i kassan var dödande. nu vet jag inte om det är så att det var en blick riktad mot mig eller inte.
men tanken jag fick var lite förvirrande, är det ok att köpa tamponger till en kompis som man eller är det något som bara pojkvänner och pappor får göra?
gick jag över någon gräns?

1 kommentar:

  1. Du behöver inte en hemmafru- du behöver en dominatrix som STRAFFAR dig HÅRT för allt du inte gör!

    Och jag skulle vilja påstå att man får köpa tamponger till vem fan man vill. Det har kassapersonalen inget med att göra.
    Men jag misstänker att hon trodde att ni faktiskt var ihop, och tyckte att du var ett svin som inte automatiskt bara betalade flickans mensskydd.

    SvaraRadera