lördag 17 april 2010

Då var man där igen!

Ibland undrar man hur fan allting går till egentligen. Och hur det kommer sig att man på något sätt alltid lyckats sätta sig i situationer där man alltid blir blåst.. av livet själv.
Som en vän sa, ingen där oskuld, livet knullar oss alla!

Idag blev jag stoppad av polisen och fick en bot på 1000:- för att bilen tydligen inte var skattad.
jävligt surt med tanke på att då måste jag betala skatten och boten, men det som gör mig förbannad är att den lilla horungen som jag köpte bilen av (bilhandlare) sa att bilen var skattad och besiktad. Med andra ord, han ljög mig rätt upp i ansiktet.

Polisen som hade stoppat mig frågade givetvis om jag ville skriva på boten eller ta det till tingsrätten. Det är ingen idé att ta det vidare sa jag och skrev på, "jag tar det där med bilhandlarn".

Då flinar Snuten mig rätt upp i ansiktet och säger med ett jävligt hånfullt tonfall "HA! Han kommer bara skratta åt dig!.
Arg som jag var så fräste jag ur mig "Vi får väl se hur länge DET flinet kommer hålla i sig!"
Snuten "Men nu får du ta och lugna ner dig"
Jag "Varför ska jag lugna ner mig? Om den där lilla pissråttan ljuger mig rakt upp i ansiktet och ser till så att jag får böter så sk han väl ändå för fan stå till svars?"
Snuten "Men det hjälper inte att bli arg"
Jag "Nä, men det känns fan så mycket bättre att skära kuken av honom och matat honom med den. För det hjälper fan inte till att bara ta skit från folk heller. Och om hjag bränner ner hans hem så vet jag iaf att jag inte tog skit helt utan vidare"
Snuten "Överreagerar du inte nu?"
Jag "Så in i helvete, Men om han inte vill att jag ska bli förbannad på honom så behöver han bara vara ärlig"
Snuten "Men låt det här gå nu, det är ju du som äger bilen då är det ditt ansvar."
Jag "Jag säger inte emot, men jag betalade extra för att han skulle ställa på den och skatta den åt mig. Med andra ord så blåste han mig och om du tror att jag bara tänker ta det så har du så jävla fel som du bara kan ha! Eller tycker du att jag bara ska släppa det här?"
Snuten, "Ja det tycker jag faktiskt att du ska."
Jag "Det kunde man ge sig fan på att en snut skulle säga något dylika"
Snuten "Och vad menar du med det"
Jag "För att det enda ni representanter för Svea Horhus gör är att se till att sanktionera skit gentemot mig"
Snuten "Tycker du inte att du drar alla över en kam nu? Och polisen sanktionerar inte nånting gentemot någon!"
Jag. "Dåså, låt oss löpa linan ut. Ge mig ett argument till varför ni inte gör det och jag kommer att ge dig två argument till varför ni gör det! Så låt höra nu vad du har att komma med"
Snuten "Ha en bra dag" Så vände han på klacken och gick därifrån.
Jag "Kunde man just tro, lätt att vara tuff men svårt att argumentera för sig. ryggradslösa pajas"

Den blick jag fick av Herr Konstapel då var obetalbar. men han fortsatte inte att tjafsa iaf.

Sen dess har min dag bara blivit värre och värre. Så nu funderar jag allvarligt på att spränga nånting i luften. Eller som dom sa i Fighht Club..

"Jag vill förstöra nånting vackert"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar