lördag 24 april 2010

Utekväll

Well, detta kan bli roligt. Jag har en ny målsättning, (bortsett från total världsdominans).
Igår så var jag ute och beskådade det nya utelivet... jag är konfunderad över lite saker..

Att gå ut på en dansklubb var väl inte riktigt planen till att börja med, men eftersom det var dit som min lokala guide skulle så var det väl bara följa efter. Sagt och gjort så vandrade vi in på ett ställe i centrala Eskilstuna där det spelades hög musik från tidigt 80-tal och det inmundigades kraftiga mängder alkohol.
Men det som saknades var jämnåriga, jag blev nästan förundrad över att det saknades 30-åringar.
Det fanns från 18 år upp till 25 i blandade kön. Sen så blev det som en liten ålderslucka upp till 40.
Vad händer med folk i den åldern? Är alla upptagna eller går dom inte ut längre?
Det var lite otäckt, speciellt när man är nästan ensam representant för en hel generation på stället.
Fast det var lite positivt också, eftersom jag kände igen alla låtar (dom skrevs när jag var liten så jag är uppväxt med dessa låtar) som spelades så kunde jag alla texter. Satt och gick igenom min telefon idag. Jösses vad många nummer det fanns där som jag inte kände igen. Förmodligen från en massa 19-åringar som tyckte att det var en rolig idé att ge ut sitt nummer till den där snubben som kunde sjunga med.
Så upp på dansgolvet och ge järnet, dansa sjunga med parta loss som fan, hem och lägga sig, vakna upp, kolla mobilen och radera nummer.

Jösses, vem kunde ana att man fick ragg genom kunna sjunga med i alla låtar från Grease och lite Bryan Adams. det var nästan för enkelt....

Fast bandet som körde Kiss-covers var lite fåniga, speciellt när dom inte lyckades sminka sig korrekt, det var inte så tjusigt att beskåda. Men där samlades alla 40+ och drack öl och gungade med huvudet.

Detta måste beskådas fler gånger helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar