söndag 13 september 2009

Barnavåld!

Tro mig, ibland så är dåliga föräldrar bra att ha i sin direkta närhet, eller som grannar i mitt fall. I den idylliska radhuslängan mittemot mig så bor det uteslutande barnfamiljer, och inget av de barn som bor där har någonsin haft en ljudnivå under 110 decibel vilket är jävligt irriterande när man försöker sova bort en bakfylla. Hur som helst, nu på morgonen så var två an barnen ute o lekte med en trasig trehjuling i plast, trots att barnen såg lite för gamla ut för den, dom här barnen var nog 7 år gamla. Efter en stund så blir dom osams om något och ryker ihop, och nånstans i mitt bakhuvud så tycker jag att deras föräldrar ska komma ut och säga till dom att man inte ska slåss, komma överens, fred på jorden och all den vanliga smörjan. 

Men efter några sekunders lyssnande så överger jag den pascifistiska läggningen och ställer mig i förnstret och tittar istället. nu var det inte så mycket till fight , men jävlar att den var rolig att titta på. den lite större ungen tog sin lekkamrat i kragen, slängde omkull så denne ramlar och slår i bakghyvet i asfalten och blir liggandes och gråter. Den större avslutar det hela till min förtjusning med att lyfta upp trehjulingen och kasta den på sin forne vän innan han vänder på klacken och går därifrån. Det var skitroligt att se, problemet var att dessa oansvariga föräldrar borde ha kommit ut och berättat för sin son att om man ska ligga och skrika som en stucken gris, gör det då så ingen hör.

Så alla föräldrar, om era barn vill slåss, låt dom, men sätt på dom munkavle, vill jag inte se barn slåss behöver jag inte titta, men jag kan inte stänga av hörseln.


1 kommentar: